Tijd |
Vak |
Activiteit |
0,5 u |
NED |
Inleiding: over de auteur en zijn
boeken.
Klassengesprek. |
0,5 u |
NED |
Verdeling in groepen. Elke groep
kiest een boek.
Taak: het boek thuis lezen. |
1,5 u |
NED |
Per groep:
- Het gekozen boek voor de klas voorstellen
- Fragment spelen
|
0,5 u |
NED |
Per groep:
- Een fragment kiezen om in Plastische Opvoeding in een
plastisch werkje uit te beelden
|
1 u |
NED |
Informatie over de auteur zoeken op
zijn website.
- Klassikaal: inzicht krijgen in de structuur van
de website.
- Individueel: vrij bladeren door de website.
- Individueel: gericht zoeken - antwoorden zoeken
op vragen.
De leerkrachten (Nederlands + ICT-coördinator) hebben oog
voor differentiatie: ze geven steun aan leerlingen die nog niet
vertrouwd zijn met het gebruik van een browser.
|
1 u |
PL. OPV. |
Per groep:
- Het gekozen fragment bespreken:
- wat is de kern van het fragment - wat wil
je door het plastisch werkje overbrengen?
- welke personges zijn er rond die kern? -
welke personages zul je in je plastisch werkje uitbeelden?
- Bespreken: hoe ruimtelijk uitwerken?
Welke materialen gebruiken (zoveel
mogelijk: 'waardeloos' materiaal)
- Afspraken maken: wie brengt welk materiaal mee?
Leerkracht ondersteunt.
|
2 x
2u |
PL. OPV. |
Per groep:
de leerlingen hebben de materialen mee en maken de werkjes |
2 u |
PL. OPV. |
De groepen presenteren hun werkjes
aan de anderen.
Voorbereiding tentoonstelling naar aanleiding van het bezoek
van de auteur.
|
2 u |
* |
Bezoek van de auteur:
- "Lezing": Auteur beantwoordt vragen van de
leerlingen.
- Tentoonstelling. Per groep geeft een leerling toelichting.
Digitale foto's maken.
|
0,5 u |
NED |
Evaluatie: bezoek van de auteur |
halve dag |
** |
Invoegen van digitale foto's in
webpagina's. Maken van image maps. |
halve dag |
** |
Per groep: Digitaal opnemen
van geluid.
Bewerken en comprimeren van geluidsbestanden. Invoegen in
webpagina's.
|